سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم فرزندان دنیایند ، و فرزندان را سرزنش نکنند که دوستدار ما در خود چرایند . [نهج البلاغه]

      ورزش وتغذیه سالم استرس را کاهش می دهد:

1-      ویتامین B استرس را کاهش می دهد و در تخم مرغ ، میوه جات وغلات یافت می شود.

2-      گردو نان جو و زرد آلو از دیگر میوه ها وغذاهای مفید هستند.

3-      از مصرف شکلات ، نوشابه، ادویه جات، بادمجان خودداری نمایید.

4-      ورزش باعث جلوگیری از استرس خواهد شد.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط صمصام 88/7/26:: 10:29 صبح     |     () نظر

     میوه های افزایش دهنده حافظه:

1-      سیب: دارای فسفر، کلسیم، منیزیم و مواد واملاح بیشماری می باشد.

2-      انگور:شامل فسفات زیاد است که برای حافظه مفید می باشد.

3-      انار:خون ساز بوده معده را می پالاید.

4-      انجیر:دارای کلسیم وفسفر زیادی می باشد.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط صمصام 88/7/26:: 10:22 صبح     |     () نظر

(روش های سنتی ومفید)

سفیده تخم مرغ رار در ظرف مسی هم بزنیدآیا تابه حال متوجه شده اید نوع ظرفی که در آن سفیده تخم مرغ را هم می زنید ، نقش بسیار مهمی در تولید ماده ای کف مانند رد؟
اگر شما به جای ظروف شیشه ای یا استیل ، سفیده تخم مرغ را در یک ظرف مسی هم بزنید، کف خامه ای مایل به زردی حاصل حاصل خواهد شد که در مقایسه کمی سفت تراست. وقتی سفیده تخم مرغ را دریک ظرف مسی می زنید، در حین برخورد این ماده با بدنه ظرف، مقداری یون مس جدا شده و وارد سفیده تخم مرغ می شود. یون های مس در ترکیب ، با یکی از انواع پروتئین ها ی موجود در تخم مرغ به نام کونالبومین ، ماده زرد رنگی تولید می کنند.از آنجایی که ترکیب مس و این پروتئین از پایداری قابل قبولی برخوردار است،

بنابراین احتمال این که سفیده های تخم مرغ هایی که در ظرف مسی هم زده می شوند،تغییر شکل داده واز هم جدا شوند،کمتر خواهدبود .با عبور هوا ازبین مولکول های سفیده تخم مرغ در اصر زدن ،نوعی واکنش مکانیکی بین مولکول ها اتفاق می افتد که سبب تغییر پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ می شود. با تثبیت حباب های هوا در میان مولکول ها، پروتئین های تغییر شکل یافته به شکل خاصی در آمده و به اصطلاح لخته می شوند که در نتیجه کف سفید رنگ و نسبتا غلیظی ایجاد خواهد شد. اگر کف به دست آمده از هم زدن سفیده تخم مرغ ها در یک ظرف غیر مسی را در یک ظرف غیر مسی دوباره به هم بزنید، پروتئین به طور کامل تغییر شکل داده و در نهایت به صورت دسته های مجزایی لخته می شوند. در چنین شرایطی دیگر هیچ راهکاری برای از بین بردن این حالت و به دست آوردن یک ترکیب یکدست  از سفیده تخم مرغ وجود نخواهد داشت. به همین علت در دستور تهیه کیک ها و شیرینی تاکید می شود که از زیاد هم زدن سفیده تخم مرغ خودداری کنید.
اگر از یک ظرف مسی برای هم زدن سفیده تخم مرغ استفاده کنید. مولکول های پروتئینی در ترکیب مس کونالبومین قرار می گیرند و در نتیجه تعداد مولکول های پروتئینی که آزاد هستند و می توانند تغییر شکل داده و لخته شوند، کمتر خواهد شد.
علاوه براین ممکن است مس با گروه های حاوی سولفور در دیگر پروتئین های موجود در تخم مرغ واکنش داده وپروتئین های بیشتری را مهار کند. اگر چه ممکن است یون های آهن یا روی که در دیگر ظروف فلزی وجود دارند نیز با پروتئین کونالبومین موجود در سفیده تخم مرغ ترکیب شوند، اما ترکیب حاصل نقش موثری در افزایش غلظت ماده کف مانند نخواهد داشت.
اگر از ظروف شیشه ای یا استیل برای به هم زدن سفیده تخم مرغ استفاده می کنید، بهتر است مقداری کرم تارتار به آن اضافه کنید تا کف به دست آمده  از به هم زدن سفیده تخم مرغ ، از غلظت مناسبی برای تهیه کیک وشیرینی برخوردار باشد.
افزودن این ماده نقش بسیار مهمی در کاهش شدت تغییر شکل پروتئین ها و ایجاد ترکیب یکنواخت خواهد داشت.

منبع:www.ravazadeh.com


نوشته شده توسط صمصام 88/7/19:: 8:52 صبح     |     () نظر

سرانجام پس از پی گیری های متعدد دوستان شما برای بازگشت به فرهنگ غنی نیاکانمان و رفع کم خونی در میان خانواده های ایرانی "حسوم" این یادگار ارزشمند حکمای ما که نزدیک به یک قرن بود از فضای آشپزخانه ها رخت بربسته بود،دوباره به آشپزخانه ها بازگشت. حسوم ملاقه ای است که از زمان های دور  به دستور حکما در هنگام پخت غذا درون غذا قرار می گرفت و طبق سنت دیرینه تا پایان زمان پخت غذا درون قابلمه ها جای داشت.
جنس حسوم های عرضه شده از چدن است که با قرار گرفتن در غذا باعث تامین یون آهن غذا می شود و در نتیجه کم خونی ناشی از فقر آهن که امروزه در کشور به طرز چشمگیری شایع است را از میان خواهد برد.

با این حرکت بزرگ انشاءالله در اینده شاهد آن باشیم که ظروف آلومینیومی که عامل اصلی کم خونی از نوع فقر آهن می باشد از آشپزخانه ها جمع آوری شده و جای خود را به ظروف مسی،چدنی،روهی،برنجی ،گلی و.. بدهد.به امید آن روز.ما به دست اندرکاران این بازگشت دوباره به فرهنگ کهن ایرانی تبریک و خسته نباشید می گوییم و از درگاه ایزد منان اجر جزیل برای مدیران این حرکت مقدس خواستاریم.خدا قوت

با تهیه یک ملاقه حسوم خیال خود و خانواده تان را تا پایان عمر راحت کنید.دیگر نیازی به قطره و قرص آهن که حاوی مولکول آهن هستند نه یون آهن و درنتیجه مشکلات عدیده ای از جمله بیش فعالی نوزاد و خنگی و دیگر اثرات سوءرا به همراه خواهد داشت،نیست و دیگر مشکلی به نام کم خونی ناشی از فقر آهن در خانواده شما  مشاهده نخواهد شد و رخوت و سستی جای خود را به شادابی و نشاط خواهد داد.


نوشته شده توسط صمصام 88/7/13:: 1:59 عصر     |     () نظر