سفارش تبلیغ
صبا ویژن
« گفتارها سپرده نزد نگهدار است » و « نهفته‏ها آشکار » ، و « هر نفس بدانچه کرده گرفتار » . و مردم ناقص عقل و بیمار ، جز آن را که خداست نگهدار . پرسنده‏شان مردم آزار و پاسخ دهنده‏شان به تکلف در گفتار . آن که رایى بهتر داند ، بود که خشنودى یا خشمى وى را بگرداند ، و آن که از همه استوارتر است از نیم نگاهى بیازارد یا کلمه‏اى وى را دگرگون دارد » . [نهج البلاغه]
سرانجام پس از پی گیری های متعدد دوستان شما برای بازگشت به فرهنگ غنی نیاکانمان و رفع کم خونی در میان خانواده های ایرانی "حسوم" این یادگار ارزشمند حکمای ما که نزدیک به یک قرن بود از فضای آشپزخانه ها رخت بربسته بود،دوباره به آشپزخانه ها بازگشت. حسوم ملاقه ای است که از زمان های دور  به دستور حکما در هنگام پخت غذا درون غذا قرار می گرفت و طبق سنت دیرینه تا پایان زمان پخت غذا درون قابلمه ها جای داشت.
جنس حسوم های عرضه شده از چدن است که با قرار گرفتن در غذا باعث تامین یون آهن غذا می شود و در نتیجه کم خونی ناشی از فقر آهن که امروزه در کشور به طرز چشمگیری شایع است را از میان خواهد برد.

با این حرکت بزرگ انشاءالله در اینده شاهد آن باشیم که ظروف آلومینیومی که عامل اصلی کم خونی از نوع فقر آهن می باشد از آشپزخانه ها جمع آوری شده و جای خود را به ظروف مسی،چدنی،روهی،برنجی ،گلی و.. بدهد.به امید آن روز.ما به دست اندرکاران این بازگشت دوباره به فرهنگ کهن ایرانی تبریک و خسته نباشید می گوییم و از درگاه ایزد منان اجر جزیل برای مدیران این حرکت مقدس خواستاریم.خدا قوت

با تهیه یک ملاقه حسوم خیال خود و خانواده تان را تا پایان عمر راحت کنید.دیگر نیازی به قطره و قرص آهن که حاوی مولکول آهن هستند نه یون آهن و درنتیجه مشکلات عدیده ای از جمله بیش فعالی نوزاد و خنگی و دیگر اثرات سوءرا به همراه خواهد داشت،نیست و دیگر مشکلی به نام کم خونی ناشی از فقر آهن در خانواده شما  مشاهده نخواهد شد و رخوت و سستی جای خود را به شادابی و نشاط خواهد داد.


نوشته شده توسط صمصام 88/7/13:: 1:59 عصر     |     () نظر